Sunday 7 October 2012

Me:Koma atas & Kidal

Seriously, i'm eager to post this entry...

Hye uols..

Mengimbas kembali 27 thn yg lalu, lahirlah seorg baby yg comel ke dunia ini dgn hanya berat 3.25 kg pada pukul 6.04 a.m. It's true, mmg comel hahaha... So,family member bertungkus lumus mencari nama yg sesuai utk this cute baby..Akhirnya, nama dipilih adalah Nursaadah yg bermaksud cahaya kegembiraan.

           The next day, ayah dengan hati yg gembira pergi ke pejabat pendaftaran dgn niat utk mendaftar nama anak tersebut. But, suddenly what happen is pegawai pendaftaran tersebut telah silap menulis nama baby tu.Sebabnya ialah pegawai tersebut kurang dengar sebutan ayah...Akhirnya, without argued, baby tersebut tlh didaftar sbg Nursya'dah instead of Nursaadah..

           When i was school,i always thought why my name was different from others. Memang ramai yg susah nk menyebut nama aku...Macam-macam funny name yg keluar.Sampai satu tahap, aku simpan dlm hati, aku nak pergi angkat sumpah, nk tukar nama...

Suatu hari...

Aku: Ayah, adah nk tukar nama...rase pelik je nama...

Ayah terdiam.Hanya senyuman hambar yg diberi...

Ayah: Tak payah tukar lar..ayah suka nama tu...

Aku bersalah kerana melukakan hati ayah. Sejak dari itu, aku tidak pernah berniat lagi utk menukar nama.Aku bangga dgn nama aku.Why?Because no one have same name with me..Biarlah orang nk menyebut nama aku in many way, but i love my name,myself...

        Uniknya aku lg, i'm LEFT-HANDED since young..First time i learnt how to use a pencil, i used my left..Aku pasti ramai yang dh tahu apa keistimewaan or kelebihan left-handed ni..But why left-handed so special?Aku masih ingat, cikgu aku pernah berkata bahawa orang-orang atau tokoh ternama di dunia was left-handed!Salah-seorangnya ialah Leornando Da Vinci...

        Hati pun berbunga ketika itu.Tak kisah lar ape orang nak kata, aku guna tangan basuh t**k ke,its doesn't matter, yg penting ialah aku bangga dengan ape yg aku ada.I hold everything until i reach this age.

Dan sekarang, aku adalah Nursya'dah, berkoma atas & aku bertangan kidal...

See uols again..........Thanks for keep reading......









No comments:

Post a Comment